Om du ikke finner svar på spørsmålet ditt nedenfor hører vi gjerne fra deg!

Sentralbordet vårt er bemannet på telefon mandag – fredag, 09.00-15.00.

Telefon: 23 37 97 00

For henvendelser angående ordre i nettbutikken og produkter i nettbutikken, send e-post til nettbutikk@lampemagasinet.no

For andre henvendelser, send e-post til post@lampemagasinet.no.

Vi vil ta kontakt med deg så raskt som mulig.

  • Hvordan handler du?

    Menyvalg
    Produktene våre kan du klikke deg frem til i hovedmenyen som du finner øverst på siden. Når du peker over «Produkter» vil det falle ned en meny hvor du kan velge varegruppen du er på jakt etter. Videre herfra vil du kunne klikke deg til de andre varegruppene eller se alle produktene sammen. Du kan også sortere ut hva du er på jakt etter ved å bruke søkefunksjon, prisbegrensning og rangering.

    Varene du ønsker
    Når du har funnet varene du ønsker å kjøpe kan du enten legge varene direkte i handlekurv fra produktoversikten, du kan velge «Quick view» hvor du kan legge ønsket antall direkte i handlekurven eller du kan klikke deg inn på produktet du ønsker. Der finner du beskrivelse av produktet og teknisk informasjon. Om produktet ikke er tilgjengelig vil du ikke kunne legge produktet i handlekurven.

    Handlekurv
    Når varene er lagt i handlekurven velger du «Til handlekurv» når du har klikket på pose-ikonet øverst til høyre på siden. Når du er inne i handlekurven kan du redigere antall produkter eller fortsette å handle. Når du er klar til å fullføre ordren vil du kunne velge ønsket leveringsmåte, deretter vil du måtte logge deg inn for å fullføre betalingen via Klarna.

    Fullført ordre
    Når ordren er fullført vil du få en ordrebekreftelse på mail, og om det skulle være tilleggsinformasjon vedrørende ordren din vil du få en oppdatering på dette via mail. Når ordren blir sendt fra oss vil du få tilsendt en mail med sporingsnummer.

    Lagerstatus
    Lagerstatusen per produkt er veiledende og om det er få produkter tilgjengelig anbefaler vi deg å ta kontakt med butikken for å forsikre deg om antallet er korrekt.

  • Frakt og levering

    Alle forsendelser blir sendt med post til ditt nærmeste postkontor/utleveringssted. Normal leveringstid er ca. én uke etter at vi har mottatt bekreftelse på din bestilling. Ved spesielle kampanjer og under sommeren kan det være noe lenger leveringstid. For varer som kun er tilgjengelig på nett må det påregnes noe lengre leveringstid, etter leverandørens betingelser. For sendinger til Svalbard gjelder egne frakttakster. Disse oppgis på forespørsel. Vi leverer kun til mottakere i Norge og kan dermed ikke eksportere til land som er under sanksjoner fra OFAC, EU eller FN.

    Fraktpriser per 2017 er:
    Til nærmeste postkontor kr 99,-
    Hjemlevering på døren (gjelder kun der tjenesten leveres) kr 189,-
    Bedriftspakke, levering før kl 16:00 (gjelder kun for bedrifter) kr 229,-

    NB: I hele 2017 tilbyr vi alle våre kunder gratis frakt på alle ordre over 1500 kr. Gjelder kun for levering til nærmeste utleveringssted/postkontor.

  • Bytte og retur

    Som kunde hos LampeMagasinet AS har du full bytte- og returrett i 30 dager fra den dagen du mottok varene og angrerettskjema. Forutsetningen er at varen må være ubrukt og original emballasjen må være intakt. Ved bruk av angrerettloven av 21.12.2000 er det kundens ansvar å dekke returporto.

    Alle varer som returneres LampeMagasinet AS skal enten returneres per postpakke eller i ønsket butikk. Varene må være i original emballasje og være tilsvarende pakket som da du mottok varene. Kjøpesum tilbakebetales når varene er mottatt og godkjent. Ved en eventuell retur eller bytte må man alltid kunne vise til kvittering eller kjøps bevis. Det er kundens ansvar å dekke returporto om varene skal returneres per post.

    Returadresse:
    LampeMagasinet AS, Postboks 260 Alnabru, 0614 Oslo.

    Uavhentede forsendelser
    Uavhentede forsendelser vil bli debitert med kr. 250,- + returporto.

  • Reklamasjon

    Dersom de mottatte varene har feil eller mangler ved leveranse skal du snarest og innen 14 dager fra mottagelse gi oss beskjed på e-post nettbutikk@lampemagasinet.no.  

    Ved mangel menes når produktet ikke er som avtalt eller er dårligere enn det man generelt kan vente av tilsvarende produkter. Hvis det blir konstatert at varen har en mangel har du rett til å få feilen reparert, nytt produkt, kreve prisavslag, erstatning for påførte tap eller heve (omgjøre) kjøpet. Ved synlige skader på emballasje ved mottak bør innhold kontrolleres for skader før du forlater postkontoret/utleveringsstedet.

  • Vilkår og sikkerhet

    Alle priser er oppgitt inkl 25% merverdiavgift.
    På varer som er kjøpt med kredittkort er det et frakttillegg på kr. 99,- uansett størrelse og pris. Har du lagt inn flere ordre på ulike tidspunkt, kan vi ikke garantere at de kommer på samme forsendelse (frakttakst må da betales for hver ordre). Butikken påtar seg alt ansvar for transaksjoner som finner sted.

    LampeMagasinet AS har avtale med Klarna for å sikre våre kunder en trygg og enkel netthandel. Etter valgt betalingsmåte og bekreftet ordre, vil videre betaling foregå over en sikker forbindelse mot Klarna. Alle persondata og kredittkortopplysninger overføres kryptert, og vil ikke være tilgjengelig for vår nettbutikk eller andre utenforstående. Klarna garanterer for sikkerheten til dine data. All kundeinformasjon behandles konfidensielt.

    Når en handel med kredittkort er gjennomført, reserveres det aktuelle beløpet på din konto. Beløpet blir først trukket fra kontoen når varen har blitt sendt til deg.

    Avhengig av din bankforbindelse kan det være at sikkerhetskode eller bank-ID må oppgis under betaling. Enkelte kort utstedt av utenlandske aktører, vil av sikkerhetsgrunner ikke bli godkjent. Om du velger fakturabetaling via Klarna vil informasjon din bli sjekket via Klarna før ordren blir godkjent.

     

  • Jobb i LampeMagasinet

    -Er du engasjert?
    -liker du å jobbe med mennesker?
    -trives du med utfordringer?

    Da er du kanskje den vi ser etter. Vi vil lære deg det meste innen belysning -og salg om det trengs. Hvis du vil være med å sette ditt preg på en av Norges ledende belysningskjeder så er du velkommen til å sende inn din søknad. Vi tar ikke imot søknader med mindre vi har ledige stillinger annonsert, men når vi har noe ledig ser vi frem til å motta din søknad på jobb@lampemagasinet.no

    NB! Vi tar ingen telefoner vedrørende søknader eller annonser. Alt skal skje elektronisk gjennom jobbportalen.

    Det er ingen ledige stillinger for øyeblikket.

     

  • Retur av el-artikler

    Har du ødelagte el-produkter som skal kastes? LampeMagasinet tar imot retur av elektriske produkter av samme type eller funksjon som kan kjøpes i våre butikker.

    El-avfall skal håndteres på en måte som ikke skader miljøet. Innenfor sortimentet vårt kan du levere inn dine kasserte elektriske og elektroniske produkter hos oss, og ordningen er gratis. Vi samler inn og tar hånd om avfallet på forskriftsmessig måte til returselskapet henter det.

    Dette er spesialavfall og må leveres inn:

    • Alle slags lyspærer. Lyspærer må ikke knuses, men leveres hele. Spesielt er det viktig at sparepærer og lysrør som inneholder kvikksølv, ikke kastes i vanlig avfall, men sorteres riktig.
    • Batterier
    • Elektriske kabler
    • El-artikler

    LampeMagasinet deltar i den nasjonale returordningen RENAS for kasserte elektriske og elektroniske produkter.  Du finner mer informasjon på www.renas.no.

  • Kvikksølvholdig sparepære/lysrør

    Hva gjør du dersom en kvikksølvholdig sparepære/lysrør knuses?
    • Du bør åpne vinduet og lufte, samtidig som du gjør godt rent.
    • Samle sammen lyspærerestene best mulig.
    • Synlige partikler og glassrester kan også plukkes opp med en bit tape.
    • Bruk gjerne kost og feiebrett, og tørk opp grundig med en fuktig klut.
    • Både kluten og glassrestene kan du samle sammen i en plastpose som må leveres til et mottak for spesialavfall (bør i mellomtiden plasseres utendørs).
    • Løse tepper kan tas ut og bankes.
    • Luftingen av rommet kan gjerne fortsette i 15 minutter etter at du er ferdig med rengjøringen.

  • Soneinndeling bad

     

    SONE 1: IP67, 12V, dobbeltisolert
    SONE 2: IP44, jordet
    SONE 3: IP21, jordet

    På bad og andre våtrom deles rommet opp i ulike områder, avhengig av avstand til våtsoner. Det stilles krav til IP-grad på det elektriske utstyret som monteres i de ulike områdene. Det er viktig at anvisninger i forskrifter og regler som er gitt for montering av baderomsbelysning og utstyr, følges. Montering av elektrisk utstyr skal utføres av autorisert personell.

    Krav til IP-grader er basert på forskrifter som gjelder for nye bad. MERK: Ved utskiftning av eksisterende baderomsbelysning gjelder gamle forskrifter som ikke fremkommer på denne siden (montert før 1.juni 2006).


Finner du ikke det du leter etter? Da kan du bruke skjemaet under for å sende oss en melding.